Schrijf je in voor een Gratis LogoSchrijf je nu in en maak iedere maand kans op een Gratis Logo!Direct inschrijven!
Gratis LogoGRATIS LOGO

Logo Tips

Geschreven door Joris op 4 oktober 2015

Wat maakt een Logo echt goed?

Bij het maken van een goed logo moet je altijd rekening houden met de volgende zaken:
– is het logo simpel en dus makkelijk te herkennen?
– is het logo geschikt voor de doelgroep?
– is het logo tijdloos?

Waarom zijn deze zaken belangrijk?
Alle drie de bovenstaande punten zijn net zo belangrijk, als iemand naar je logo kijkt wil je dat diegene er ongeveer uit op kan maken met wat voor onderwerp jouw naam/bedrijf verbonden is, het moet dus geschikt zijn. Ze moeten het ook gemakkelijk kunnen opslaan en als ze het logo over een week of maand weer voorbij zien komen moet het weer direct te herkennen zijn. Het is dus van groot belang dat jouw logo niet te complex is. Buiten deze zaken moet je ook gaan denken aan de tijd. Is het logo over 5 jaar nog steeds zo goed als nu? Het logo moet dus tijdloos zijn. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik het logo van Coca Cola, dit logo is in alle jaren dat het bestaat altijd hetzelfde gebleven en altijd net zo effectief.

Beroemde Logo's

Een aantal voorbeelden van beroemde logos

Veelzijdigheid van het logo

We kunnen ook niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is dat je logo veelzijdig moet zijn. Dit houdt in, is het geschikt om voor elk medium gebruikt te worden? Denk bijvoorbeeld aan:
– op je website
– op een telefoon
– op een reclamebord
– op televisie

Ook zijn vormen en kleuren belangrijk:
– als het op een ronde vorm gedrukt wordt (zoals een pen)
– als het heel erg klein afdrukt wordt
– als het op verschillende gekleurde achtergronden afgedrukt wordt
– of als het slechts in één kleur wordt afgedrukt

De doelgroep en geschiktheid van het logo

Om het juiste logo voor de juiste doelgroep te maken moet je gaan nadenken over wat je aanbiedt of over wat je doet. Heb je bijvoorbeeld een televisie reparatiebedrijf probeer dan iets over televisies of reparaties terug te laten komen in je logo. Heb je een speelgoedwinkel, probeer dan blije kleuren in je logo te verwerken of illustraties die met deze branche associëren. Dit hoeft natuurlijk niet maar helpt wel om jouw doelgroep je logo beter te laten herkennen.

Intertoys Logo

Een goed voorbeeld is het logo van de speelgoedwinkel intertoys. De letters zijn speelvol neergezet en in hun huisstijl komt de kleur geel veel voor

Logo en naamsbekendheid

Een logo heeft natuurlijk wel de tijd nodig om zijn bekendheid te creëren en ervoor te zorgen dat mensen het herkennen, maar als je al deze zaken in gedachten houdt bij het ontwerpen van je logo dan kan het dit proces alleen maar versnellen. Buiten dat wil je gewoon een goed en professioneel uitziend logo voor je naam/bedrijf hebben.

Vragen en/of opmerkingen

Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn laat het ons van Logo Ontwerpen Gratis weten door een mailtje te sturen via ons contactformulier. Wij proberen alle vragen te beantwoorden!

Laat een reactie achter:

Meer weten over onze diensten? Neem direct contact met ons op!

Contact OpnemenContact Opnemen
Logofinity partner van Logo Ontwerpen Gratis

Meer bereiken door samen te werken, daarom is Logo Ontwerpen Gratis partner met LogoFinity. Wij streven naar perfectie en proberen voor elk project de geschikte persoon te selecteren.